Scroll to top

Sprzedajesz do Niemiec? Przyda Ci się system jakości QS.

Wśród krajów Unii Europejskiej Niemcy są podstawowym rynkiem zbytu owoców i warzyw z Polski. Dla firm planujących sprzedaż swoich produktów w Niemczech – certyfikacja QS jest kluczowym wymogiem. Tutaj system jakości QS (Quality & Security) jest niezwykle ważny dla przedsiębiorców i ceniony przez konsumentów. Ma on wielkie znaczenie dla jakości i bezpieczeństwa żywności, zdrowia i ochrony środowiska. 90% owoców i warzyw sprzedawanych na terenie Niemiec posiada ten certyfikat!

Certyfikat kontroli żywności ważny jest po przejściu procesu audytu i spełnieniu wymagań certyfikacyjnych. Zakres zastosowania certyfikacji QS obejmuje cały łańcuch dostaw żywności, od uprawy, poprzez zbiory aż do przygotowania i komercjalizacji produktów dla owoców, warzyw i ziemniaków (dystrybucja, marketing).

Sprawdź: Jak uzyskać certyfikat QS?

Posiadanie certyfikatu QS oznacza, że produkty spełniają wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa. Dlatego zwiększa to zaufanie konsumentów i ułatwia sprzedaż produktów na rynku niemieckim. Jednak certyfikat QS ważny jest również dla eksportu do innych krajów europejskich, ponieważ wiele krajów przyjmuje standardy niemieckie za odpowiednie.

Polscy przedsiębiorcy mogą uczestniczyć w programie QS poprzez certyfikację w tym systemie albo przez uznanie innych standardów, jak np. certyfikat GLOBALG.A.P.

Dlaczego polskim przedsiębiorcom przydaje się system jakości QS?

Certyfikat QS pomaga przedsiębiorcom sprzedawać produkty na rynek niemiecki na kilka sposobów:

  • posiadanie certyfikatu QS oznacza, że produkty spełniają wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa, co zwiększa zaufanie świadomych konsumentów i ułatwia sprzedaż;
  • certyfikacja w systemie QS jest wymagana przez duże sieci handlowe – spełnienie wymagań daje możliwość podjęcia kooperacji;
  • QS poprawia wizerunek marki;
  • jego posiadanie ułatwia eksport do wielu krajów europejskich i poza Europę, bowiem uznawany jest w wielu krajach;
  • certyfikat daje przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwom z Polski na niemieckim rynku, ponieważ wiele firm nie posiada QS.

Zobacz także: